Η πράξη «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (E.Δ.Ε.Μ.) των ΓΕ.Λ. και Ε.Π.Α.Λ.» (MIS: 5083897) εισάγεται στο εκπαιδευτικό σύστημα για να καλύψει τις ανάγκες των υποψηφίων/μαθητών στα Ειδικά Μαθήματα (Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Μουσικά Μαθήματα).
Ως Ε.Δ.Ε.Μ. ορίζεται η επί 2 ώρες εβδομαδιαίως παρακολούθηση από τον/τη μαθητή/τρια της Γ’ Λυκείου, αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων. Αποτελεί δομή Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (κατά αντιστοιχία με την Ενισχυτική στο Γυμνάσιο όπως εφαρμόστηκε με το αρ. 26 του ν.4368/2016-ΦΕΚ Α 21), εντός του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πεδίου της πολιτείας, για την οποία αποκλειστικά αρμόδιο είναι το Υ.ΠΑΙ.Θ. μέσω των Διευθύνσεων Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Στην Ε.Δ.Ε.Μ. συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες της Γ’ τάξης των ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε) καθώς και της Δ΄ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) με σκοπό την υποστήριξη και προετοιμασία τους για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει και που δεν περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα Ωρολόγια Προγράμματα.
Σκοπός της Ε.Δ.Ε.Μ. είναι η δυνατότητα διδασκαλίας, των Ειδικών Μαθημάτων στους μαθητές/τριες εντός του Δημοσίου συστήματος εκπαίδευσης ώστε να διασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες στο σύνολο της μαθητικής κοινότητας της χώρας.
Υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.). Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης συγκροτούνται από ομάδες όμορων Λυκείων και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο της Πράξης προβλέπεται απασχόληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, Υπευθύνων Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και δράση δημοσιότητας.