Φορέας Υλοποίησης
Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας Υ.ΠΑΙ.Θ.
Προϋπολογισμός
2.715.126,32 €
Διαρθρωτικό Ταμείο
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
Περιγραφή
Η πράξη αφορά στην αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών 476 σχολικών μονάδων Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ηπείρου στοχεύοντας στην προμήθεια του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού ΤΠΕ προκειμένου να προωθηθεί η εξοικείωση όλων των μαθητών στο συνεχώς εξελισσόμενο τεχνολογικό περιβάλλον, εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης σύμφωνα με τις οποίες η προσβασιμότητα, η αναβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας στην Προσχολική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αποτελούν μέτρα πρόληψης της σχολικής διαρροής.
Στόχοι
Η ενίσχυση της χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας κατά τη διδακτική πράξη στην Προσχολική, Α/θμια και Β/θμια Γενική Εκπαίδευση. Θα γίνει προμήθεια, θέση σε λειτουργία και σχετική επίδειξη λειτουργίας του εξοπλισμού ΤΠΕ (σταθερών και φορητών ΗΥ, επιτραπέζιων βιντεοπροβολέων, έγχρωμων και ασπρόμαυρων εκτυπωτών, διαδικτυακών καμερών, εξωτερικών σκληρών δίσκων, ασύρματων σημείων πρόσβασης, εξυπηρετητών, ακουστικών, μεταγωγέων, σετ ρομποτικής, διαδραστικών συστημάτων, μονάδων αδιάλειπτης παροχής ρεύματος) για την αξιοποίηση των ΤΠΕ και εφαρμογών πληροφορικής σε 476 σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια Γενικής Παιδείας) της Περιφέρειας Ηπείρου.
Αποτελέσματα
– Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με αποτέλεσμα τη μείωση του ψηφιακού αναλφαβητισμού και την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων αναζήτησης και αξιολόγησης πληροφοριών.
-Εξοικείωση των μαθητών με βασικές λειτουργίες ψηφιακών συσκευών (υπολογιστές, περιφερειακές συσκευές υπολογιστών, κλπ.).
– Αύξηση του κινήτρου για μάθηση και περιορισμός της σχολικής διαρροής.
– Ενίσχυση της εξατομικευμένης μάθησης και προώθηση του θεσμού της δια-βίου μάθησης.
– Αναμόρφωση του ευρύτερου παιδαγωγικού πλαισίου.
– Χρήση και αξιοποίηση του διαθέσιμου ψηφιακού υλικού εκπαίδευσης.
-Ενίσχυση της κοινωνικής σύγκλισης και συνοχής μέσω της διαμόρφωσης συνθηκών ίσων ευκαιριών πρόσβασης στη γνώση.